EMDR Sıkça Sorulan Sorular

KÖTÜ ANILARA ELVEDA…

1-EMDR ( GÖZ HAREKETLERİ İLE DUYARSIZLAŞTIRMA VE YENİDEN İŞLEME) TERAPİSİ NEDİR?

Psikolojik travmaların tedavisinde etkili bir şekilde kullanılan ve Dünya sağlık Teşkilatı (WHO) tarafından geçerliliği onaylanmış güçlü ve kısa süreli bir psikoterapi yaklaşımıdır.  Tıpta yeni bir ışık olan bu terapi, bugüne kadar her yaştan yaklaşık 2 milyon kişinin farklı tiplerde psikolojik rahatsızlıklarının başarıyla tedavi edilmesini sağlamıştır. Emdr terapisi fizyolojik temelli olup kısa süreli terapiler grubundadır.

EMDR’ye göre semptomların, olumsuz duygu, düşünce, davranış ve kişilik özelliklerinin ardında  işlev bozucu, işlenmeden ve izole bir şekilde beyinde depolanmış  travmatik anılar(olumsuz yaşam olayları) yatar. Normal anılar beyinde kaydedilirken, beynin sağ ve sol yarımküreleri birlikte çalışır. Travmatik anılarda ise beynin sadece sağ bölgesinde anılar kaydedilir. Diğer yarımküreye geçemez ve anlamlandıralamaz. O yüzden geçmiş anılar, bugünkü yaşam koşullarında sürekli tetiklenir. Geçmiş anılar ilk günkü gibi hala canlılığını korur.  Kişinin kendisi ile ilgili olumsuz inançları (örn: Ben başaramam), olumsuz duygusal tepkileri (başaramamaktan korkma) ve olumsuz somatik tepkileri (sınavdan önceki gece karın ağrısı, baş ağrısı, mide bulantısı) problemin kendisi değil, semptomları (belirtileri), bugünkü dışavurumlarıdır. Bu olumsuz inanç ve duygulara yol açan işlenmemiş anılar şimdiki zamandaki olaylar tarafından tetiklenmektedir. Seans esnasında geçmiş yaşam olayları sağlıklı bir şekilde işlenir ve duyarsızlaştırılır.

EMDR terapisi yaşadığımız ve bir türlü etkisinden kurtulamadığımız, sık sık aklımıza gelen rahatsız edici olaylar, anılar ve huzursuzlukların rahatsız edici yönlerini ortadan kaldırır. Emdr terapisi sonrası kişi için geçmiş anılar artık rahatsızlık vermemeye başlar. Duygular eski canlılığını yitirir ya da zihinden kaybolur.

2-EMDR Terapisi Nasıl Uygulanır?

EMDR terapisinde 8 aşamalı, üç yönlü (geçmiş, şimdi, gelecek) bir protokol uygulanır. Hedef, geçmişte yaşanan anıların yeniden işlenerek duyarsızlaşmanın sağlanması, bugünkü semptomların tedavisi, danışanın gelecekte karşılaşacağı benzer sorunlar karşısında, kazandığı olumlu inanç ve duyguların geliştirdiği yeni bakış açısının yönlendirdiği davranışları gösterebilmesidir.

Sağ ve sol beyne göz hareketleri ile ya da  ses, titreşim, küçük dokunuşlar ile çift yönlü uyarım verilerek, beynin daha önce yapamadığı işlemi sağlıklı koşullar altında yeniden yapması sağlanır. Bu esnada kişinin tüm bilinci açıktır.  Her şeyin farkındadır.

Seans sonrası kişi için rahatsızlık veren tüm duyumlar ortadan kaldırılır. Yeni bakış açıları kazanır.

3-EMDR Terapisi Ne Kadar Sürer?

EMDR tedavisinin ne kadar süreceği sorunun tipi, danışanın bugünkü yaşam koşulları, önceki travmaların sayısı ve etkisi ile bağlantılıdır. Kısa süreli terapiler grubunda yer alır.

4-EMDR ile Hipnoz arasındaki fark nedir?

EMDR bilinç düzeyinde, kişi kendindeyken uygulanan bir terapidir. Kişi “şimdi ve burada”nın farkındadır. Hipnozda ise kişi trans halindedir.

Geçmiş anıların etkisinden bir türlü kurtulamıyorsanız sizler de EMDR Terapisini deneyimleyerek rahatsızlık veren tüm duygu, beden duyumu, düşünce ve negatif inançlarınızda kurtulabilirsiniz.